“Uz trud profesora, motiviranost i predanost su faktor uspjeha.”
Predstavi se našim učenicima i roditeljima? Tko si i u koju školu od ove godine ideš?
Ja sam Luka Živoder i pohađao sam OŠ Antuna Augustinčića, a ove sam godine upisao XV. gimnaziju (MIOC).
Na natjecanjima iz znanja prošle (a i ove godine) bio si vrlo uspješan! Ispričaj nam na kojima si sve sudjelovao te koje si uspjehe
postigao!
Tijekom osnovnoškolskog obrazovanja sudjelovao sam na četiri državna natjecanja. U šestom razredu iz geografije, kada sam ostvario 1. mjesto, u sedmom iz kemije i geografije, kada sam se postigao 2. mjesto iz kemije i 3. iz geografije. Prošle školske godine, u 8. razredu, sudjelovao sam na državnom Natjecanju iz kemije i postigao 1. mjesto. Osim državnih natjecanja, sudjelovao sam na više županijskih natjecanja iz različitih predmeta – kemija, geografija, matematika, engleski, njemački, hrvatski.
Kako si se spremao za natjecanja, ima li razlike u pripremama za različite predmete?
Za natjecanja sam se pripremao na raznorazne načine, a definitivno postoji razlika od predmeta do predmeta. Smatram da je kod natjecanja dosta faktora u igri, ali kao bitnije bih prije svega istaknuo motivaciju i ljubav prema predmetu, kvalitetne profesore koji su spremni dati sve od sebe, iako im to nije obaveza, te predanost radu. Ljubav prema geografiji mi je prenio prof. Kišić, kroz razne zanimljive sadržaje i drugačiji pristup koji se nije temeljio na „štrebanju“, već na razumijevanju naučenoga. ‘Kemijanje’ do kasnih sati u kabinetu te trud koji je prof. Medvid uložila u ograničenim uvjetima stvarno su vrijedni zahvale i sjećanja. No ipak, ništa se ne ostvaruje preko noći. Uz trud profesora, motiviranost i predanost su faktor uspjeha.
Zbog svojih uspjeha i općenitog odnosa prema radu proglašen si najboljim učenikom 8.c razreda 2019./2020. godine te najboljim učenikom generacij! Imaš li savjet za sadašnje i buduće osmaše kako biti uspješan na natjecanjima i u osnovnoškolskom školovanju općenito?
Smatram da je izrazito važno naći usmjerenje prema nekom polju, bili to jezici, društvene znanosti, umjetnosti, tehnika, sport, prirodoslovlje te bilo koje drugo područje. Isto tako, isključivost prema ostalim predmetima nije dobra za bogato opće znanje, već samo smatram kako je potrebno određeno usmjerenje prema jednom polju djelovanja. Ograđivanje od svega ostalog nije dobro za stjecanje široke opće kulture što je kasnije u životu prijeko potrebno za gotovo sve, jer znanje je bogatstvo i to ono najvrijednije. Svatko treba pronaći svoj način učenjai razumijevanja te se ne držati konvencionalnog, koji je često kontraproduktivan. Na primjer, geografiju sam vježbao iscrtavajući karte i memorirajući oblike koji su nastali. Čitao sam mnogo druge literature koja nije nužno bila striktno vezana uz plan i program razreda u kojem sam se natjecao, ali je i dalje bila korisna jer mi je proširivala znanja koja sam mogao kasnije iskoristiti. Kemiju sam tako vježbao kroz različite pokuse koje nam je priredila prof. Medvid, ali sam ponekad i doma znao prirediti koji ‘pokusić’. Tako sam naučio da je učenje otkrivanjem puno dugotrajnije i vrijednije od konvencionalnog ispraznog učenja, jer se pomoću prvog razumiju i povezuju koncepti te je primjenjiv u stvarnom svijetu. I za kraj, htio bih svima savjetovati da ustraju u onome što vole, da ne odustaju od onoga što baš njih zanima samo zato jer okolina često ima druge prioritete.
I za kraj, što voliš raditi u slobodno vrijeme?
Slobodno vrijeme volim provoditi na način koji će mi biti koristan, bila riječ o fizičkoj aktivnosti ili čitanju. Vrlo često vozim bicikl te smatram da je izrazito korisno se baviti fizičkom aktivnosti ne samo jer je dobro za sveukupno zdravlje, već i poboljšava mentalne sposobnosti. Vrijeme vrlo rijetko provodim na društvenim mrežama, jer se jednostavno više sa prijateljima volim vidjeti uživo, a ostali mi oblici komunikacije jednostavno nisu dovoljno dobra supstitucija. Iako je to danas, čini se, zastarjela praksa, kad god stignem čitam sadržaj koji može biti više ili manje vezan uz školu, ali mi je bitno da uživam dok ga čitam.