“Sve ima svoje objašnjenje ili rješenje!”
Predstavi se našim učenicima i roditeljima? Tko si i u koju školu od ove godine ideš?
Moje ime je Magdalena Ljubić. Bivša sam učenica Osnovne škole Antuna Augustinčića, a trenutno pohađam V. gimnaziju u Zagrebu.
Na natjecanjima iz znanja prošle (a i ove godine) bila si vrlo uspješna! Ispričaj nam na kojima si sve sudjelovala te koje si uspjehe postigla!
Tijekom svojeg dosadašnjeg obrazovanja okušala sam se u mnogo različitih natjecanja iz znanja, a najplodnije godine bile su za mene upravo zadnje dvije godine mojega osnovnoškolskog obrazovanja kada sam se okušala u Natjecanju iz kemije, Natjecanju iz njemačkoga jezika, Natjecanju iz engleskoga jezika te Natjecanju iz hrvatskoga jezika. Od važnijih postignuća izdvojila bih osvojeno 3. mjesto na Županijskom natjecanju iz kemije te plasman na Državno natjecanje iz kemije školske godine 2018./2019., osvojeno 1. mjesto na Županijskom natjecanju iz njemačkoga jezika školske godine 2019./2020., osvojeno 2. mjesto na Županijskom natjecanju iz kemije te plasman na Državno natjecanje iz kemije školske godine 2019./2020. i osvojeno 1. mjesto na Županijskom natjecanju iz hrvatskoga jezika te plasman na Državno natjecanje iz hrvatskoga jezika školske godine 2019./2020.
Kako si se spremala za natjecanja, ima li razlike u pripremama za različite predmete?
Za natjecanje se obično počnem pripremati nekoliko dana prije samog natjecanja. Kako bih se pripremila za neko natjecanje, prvo sakupim sve materijale koje imam vezane uz taj predmet – sve stare bilježnice, udžbenike, papire koje sam dobila od mentora i sve bilješke koje sam sama ispisivala. Volim sve bitno ili čak cijelu bilježnicu iznova prepisati jer mi ispisivanje olakšava pamćenje gradiva. Jako mi je bitna organizacija i dosta pažnje i vremena ulažem u razvrstavanje tih materijala. Nakon što organiziram materijale, prolazim kroz sve napisano i radim selekciju među materijalima – ono što sam shvatila odvajam sa strane, a ostale materijale ponovno čitam i u svakom novom krugu čitanja ponovno radim selekciju. Na taj način se gradivo kroz koje trebam proći postupno smanjuje, a najviše puta tokom procesa prolazim upravo kroz ono na čemu trebam najviše poraditi. Kada završim s ponavljanjem gradiva, nastojim riješiti sve prijašnje testove s određene razine natjecanja za koju se pripremam te tada ispisujem ono u čemu sam griješila i ponovno prolazim kroz ispisano ovim principom. Ovako ukratko izgledaju moje pripreme za sva natjecanja. Naravno, iznimka je Natjecanje iz kemije za koje je potrebno proći i kroz različite pokuse te slikovne i video materijale.
Zbog svojih uspjeha i općenitog odnosa prema radu proglašena si najboljom učenicom 8.b razreda 2019./2020. godine! Imaš li savjet za sadašnje i buduće osmaše kako biti uspješan na natjecanjima i u osnovnoškolskom školovanju općenito?
Kao prvo, bitno je školu si predočiti kao svoj „posao“. Kao što odrasli na svojim radnim mjestima žele dobivene zadatke što uspješnije odraditi jer osjećaju kako je to njihova dužnost, takav bi trebao biti i odnos učenika prema školi. Kao drugo, bitno je osvijestiti kako sve što škola i natjecanja stavljaju pred tebe ima svoje rješenje ili objašnjenje – ništa nije neshvatljivo ili nedokučivo, samo je ponekad potrebno uložiti više vremena ili koncentracije kako bi se nešto shvatilo. I za kraj, ono što mogu reći iz iskustva kao učenica prvog razreda srednje škole, važno je tijekom osnovnoškolskoga obrazovanja steći dobre radne navike. Iako se neki predmet možda čini jednostavnim, važno je za svaki se test pripremiti i bolje nego što sam test to zahtijeva kako bi prijelaz iz osnovne u srednju školu, u kojoj učenik ne zna što može očekivati od pojedinog profesora, bio lakši.
Iza kraj, što voliš raditi u slobodno vrijeme?
U svoje slobodno vrijeme volim gledati razne televizijske emisije, serije i filmove, slušati glazbu, šetati, provoditi vrijeme s prijateljima i obitelji (naravno, kada epidemiološka situacija to dopušta). Kako bi bio dobar učenik, nije potrebno stalno u ruci imati knjigu ili gledati samo dokumentarne filmov